Maxe Cavaleru mám rád.Je to opravdivá osobnost světového metalu a pro ten jihoamerický představuje totéž, co Pelé pro brazilský fotbal.Jenomže každý obdiv má své meze.Jednoduše řečeno Maxova tvorba po odchodu ze SEPULTURY mě zkrátka moc nebere a když vidím,že i na koncertech SOULFLY nebo CAVALERA CONSPIRACY mají největší ohlas právě skladby největší brazilské metalové legendy,je mi jasné.že v tom nejsem sám.Max zkrátka žije především ze svého jména.A SEPULTURA objíždí okresní kulturáky a špeluňky!
Ze všech spolků,kde Max působil mi SOLUFLY přirostli k srdci nejméně,takže jsem ani nijak nespěchal s poslechem novinky Enslaved.A abych byl úplně upřímný,už bych spíš věřil.že pražská Slavia vyhraje Ligu mistrů než že od Maxe Cavalery uslyším něco uzemňujícího.Enslaved mne vyvedlo z omylu!Skvělá deska,při jejímž poslechu si občas připadám,jako kdyby se vrátil čas.Mnohé pasáže totiž působí tak,jako kdyby vypadly z Beneath The Remains,což je pro staromilce jako já něco jako živá voda.Můžeme se ptát,zda na znovuzrození má větší zásluhu Maxovo procitnutí nebo obměna rytmiky,nejspíš to bude kombinace obojího,ale změna je patrná na první poslech.Kapela zcela rezignovala na world music,Rizzovu flamencovou španělku v Plata O Plomo do toho nepočítám,a místo toho od úvodního gongu začene posluchače do roh,kde ho drtí svým agresívním thrash/death metalem.A že jsou to skutečně smrtící údery!Už úvodní nervní intro Resistence naznačí,že půjde o něco,čím je radno nechat se zasáhnout,ale ten skutečný útok přijde od druhé albové položky.Klipovka World Scum je vražedná věc v níž je slyšet to nejlepší co si Max zapamatoval ze SEPULTURY.Legions,American Steel,Treachery-to jsou songy nad kterými musí fanoušek prvních sepulturovských alb ronit slzy dojetím a Gladiator je zlatý hřeb tohoto díla,které sice není žádnou metalovou revolucí,ale vzhledem k tomu,co Max v nedávné době napáchal,je příjemným pohlazením duše.